درباره ی مرکز مشاوره کاغذ سپید

مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی کاغذ سپید در سال 1393 افتتاح گردید. پس از سالها تجربه ی کار درمانی در کلینیک های مختلف تهران تصمیم گرفتیم ایده های خود را به شکلی متمرکزتر و با آزادی بیشتری پیش ببریم. کار مشاوره و روان درمانی همه ی زندگی ماست. دیدن آدمها، شنیدن شان و درگیر شدن با زندگی آنها جهت ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ، از نظر ما شگفت انگیزترین تجربه ای است که در این عمر انسانی می توانیم داشته باشیم. 

5DXEA7VTDVG4XLYIU7NGBXOWWA

کار با کودکان، مهمترین دغدغه ماست

ما از بکار بردن تکنیکها و تکالیف سخت گیرانه برای کودکان می پرهیزیم. تمام دغدغه مان این است که در قالب بازی درمانی و رابطه کاملا برابر انسانی تصویر روشن و آسانی از زندگی در این جهان برای شان بسازیم. همچنین برای گروه درمانی و خانواده درمانی اهمیت ویژه ای قائل هستیم. در واقع ما به تجربه دریافته ایم که اثربخشی کارهای گروهی بی اندازه است. انسانها به خوبی می توانند الهام بخش یکدیگر باشند و با اشترک گذاری تجارب بی شمارشان در مسیرهای دشوار یکدیگر را یاری کنند. گروه درمانیِ معنای زندگی که از سالها پیش در دیگر کلینیک ها ابداع و آغاز شده بود بارها و بارها در کاغذ سپید تشکیل گردید تا بتوان با تلفیق نگاه روانشناختی و فلسفی با الزامات دشوار زندگی در این جهان کنار بیاییم. گروه درمانی معنای زندگی از زیباترین تجربه هایی است که کاغذ سپید در طول عمر 7 ساله اش بر خود دیده است.

چرا کاغذ سپید ؟


مراجعین مان بارها دلیل این نام گذاری را از ما پرسیده اند. و اولین پاسخ ما این بوده است که ما نامی را برگذیدیم که معنای آن سرراست و تک عبارتی نباشد. البته که برای خودمان احساس های ویژه ای در این نام وجود دارد. از همه مهمتر اینکه ما همچون یک ذهن بی قضاوت به شما خواهیم نگریست. صفحه ی ذهن مان را از پیش داوری های علمی و غیرعلمی انباشته نمی کنیم. همچنین فضای روشن و زلالی را در اینجا پدیدمی آوریم که همچون آب روان از میان اتاق ها و راهروهای اش بگذرید.

ما کامل و بی نقصیم؟!

خیر،

ما هم مثل شما انسانیم. مشاورین کاغذ سپید هر روز برای یادگرفتن بهترین روشها جهت کمک به مراجعین تلاش می کنند. ما حرفهای شما را می شنویم تا بگویید چگونه رفتار کنیم تا آسایش بیشتری را در محیط کلینیک تجربه کنید. همچنین روشهای درمانی انسانگرا را که بیشترین نزدیکی را به ارتباط شفاف و توام با پذیرش دارند بیش از همه به کار می بندیم و از مشاورینی استفاده می کنیم که ابتدا به ارتباط با کیفیت با مراجعین اهمیت بدهند و سپس از تکنیکها و اصول روشمند کمک رسانی بهره بگیرند. ما اعتقاد داریم که همه ی ما انسانها در این جهان تنها هستیم و با کنترل کردن ذهن دیگران جهت از بین بردن این تنهایی نمی توانیم زندگی آرامی در کنار آشنایان خود داشته باشیم بلکه ما با پذیرش تنهاییِ خود و دیگران می توانیم همدیگر را در این مسیر دشوار همراهی کنیم تا بتوانیم برای چالش های زندگی چاره هایی بیابیم.

عزیز جان!
تو معنای ناشنیده و پنهانی هستی
و من همه ی جمعیت انسان.
بارِ ناشنوایی همه را بر دوش می گیرم
تا شنیده شوی
و تا جایی که کوری دردآور این جمعیت را درک کنی
با تو خواهم آمد
....
برگرفته از کتاب جمعیت انسان ،سید محمد مومنی